Followers

Friday, January 18, 2013

Hari ke tiga menjadi 'Bapa Tunggal'

Bunyi tajuk menyeramkan. Wife aku masih ada.cuma dia masih warded di Columbia Asia Hospital,Nusajaya. Hehehe. Cuma aku tekad menjaga dua hero (anak-anak) sendiri selama Mummy nya di hospital. Kebetulan pula akupun dapat MC 5 hari sehingga Ahad akibat masalah sendi kaki. Selalunya memang hantar ke rumah ibu mertua,tetapi kali ni berat hati sebab kasihan lihat mereka. Ayah mertuapun tengah tak sihat.

Menjaga 2 hero (satu 4 yrs dan satu 3 yrs) sebenarnya tak banyak masalah,cuma bila bergaduh tu yang buat aku pening sikit. Mulalah nak jadi incredible hulk. Heheh. Apa yang penting,mainan kena sediakan especially tab sorang satu (fully charged), biskut.makanan dan susu. Nak tidurpun mudah sebab selalunya aku akan berpura-pura tidur,nanti mereka akan tidur sendiri walaupun kadang-kadang lakonan pura-pura tu menjadi nyata. Aku tertidur terus! Hehehe.

Kemas rumah,masak, dan menyiram pokok bunga sempat juga dibuat cuma tak seberapa kerap sebab kaki kiri masih bisa. Terhincut-hincut jalan. Memang tak suka keadaan yang sepah,serabut kepala.

Hari ini.Jumaat mungkin wife akan discharge. Biarlah berehat di rumah,walaupun tak dapat bantu kerja rumah lagi,but she is on front of me. Anak-anak bangun awal. Papa da sediakan roti bakar jem peanut butter dan air milo. Papanya? Makan roti juga..wajib menurunkan BMI sekarang. Tubuh yang berat juga punca sendi kaki menjadi sakit. Tapi aku taklah berat sangat,cuma 90kg jek. Maintain sejak 3 tahun. Banyakkan makan sayur je dan minum air.

Okeylah,nak makan ubat dan sapu minyak di kaki. Hari ni nak gi cari kasut dan sandal yang sesuai untuk kaki. Aku tak lagi sihat macam dulu. Kena terima hakikat.

Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments: