Followers

Thursday, January 17, 2013

Dugaan awal tahun 2013

"Allah takkan menguji makhluknya diluar kemampuan mereka"

Itu yg aku pegang selama ni walaupun kadang-kadang memberontak. Apalah daya aku untuk melawan takdir.

16hb Jan 2013, aku dan isteri masing masing mengalami sakit. Aku sakit sendi yg sekian lama aku tahan di kaki kiri. Wife pula dijangkiti virus pada urine. Anak-anak Alhamdulillah...sihat belaka.

Tahun 1999 tapak kaki ku pernah koyak tisunya kerana terhentak sewaktu pertandingan silat di ITM ketika itu. Makan 2 tahun juga untuk sembuh. Tahun 2001,aku accident motor,bergolek dari depan kereta hingga belakang yg membuatkan lutut aku terkeluar tisu putihnya,,eeeiiiiii tapi itulah. Kenalah jahit lipan 8 luar dan dalam. Orang ingat aku dah mati tapi aku boleh bangun dan sorong motor ke tepi sambil memarahi kereta yg masuk lane motor aku.

Akhit tahun 2012,kaki kiri juga mengalamai kesakitan,bisa yg amat. Pernah ada ketika aku memakai tongkat sahaja di rumah. Tak boleh jejak kaki langsung.

Jadi 16 Jan 2013,Doktor di Columbia Hospital menyatakan tapak kaki aku flat. Disarankan menguruskan sedikit berat badan aku. Kemungkinan disebabkan beban yg terus ke kaki. Mungkin juga.kencing manis tiada. Cuma menunggu keputusan whole body blood test next week. Sabar je la. Masih terasa bisanya.

Wife pula admitted 3 hari. Nasib baik rumah dekat. Aku dapat MC 5 hari. So jaga je la anak-anak. Tak sanggup nak berpisah hantar ke rumah mak mertua. Lagipun ayah mertua tengah tak sihat.

Harap aku diberi kekuatan menghadapi dugaan ini. Bersyukur.mungkin ada hikmahnya....Amin

No comments: