Followers

Friday, May 18, 2012

Dalam sedih ada gembira

Kebiasaannya kami perlu keluar daripada rumah pukul 7 pagi sebab nak kena hantar 2 hero kecik ni uma mak mertua yang memakan masa hampir setengah jam sehala dan setengah jam lagi untuk balik semula ke rumah semula. Tapi nak dijadikan cerita pagi ni pukul 7.30 baru keluar rumah. Maklumlah kelam kabut sebab 2 malam sebelumnya tidur rumah mak,jadi dengan tak gosok baju,nak siapkan anak-anak lagi dan semalam tidur cepat..TIDUR CEPATTT??? Errmmmmmm. Hehehe

Macam-macam berlaku sehingga post ini dibuat.

1. Dalam perjalanan aku brek emergency sebab nak elak langgar tupai. Alhamdulillah kereta belakang tak sondol.
2. Keputusan berubah bila aku terus nak hantar wife ke tempat kerja. Kereta pulak habis minyak. So dengan saki baki yang ada aku terus menuju ke petronas. Jam dah menunjukkan pukul 8.25. Wife masuk keje 8.30. Aku okey lagi sebab masuk kul 9.00. Berdesuuupppp.
3. Lepas hantar wife aku terus pulang ke rumah sebab nak tukar baju. Nasib baik dah mandi,kalau tak confirm pelanggan semua lari.hahahhaa. alamak jam dah pukul 8.45am. Maka bergegas aku bersiap. Tengah-tengah nak pakai stokin,aku duduk kat arm rest sofa aku, angkatlah kaki sebelah sebab nak sarung. Tetiba....prrraakkkk. samada kerusi tu tak kukuh atau aku yang makin berat..patah daaaa. Adduuuhhhh. Tak berani cakap wife. Tunggu balik nanti baru cakap dan pikir nak buat macamana. Hahahah...lawak pun ada.
4. Masuk keje, internet tak pasang lagi,laptop tertinggal, charger acer iconia aku tertinggal,battery dah kong. Jadi ijau.huaaarrrrrgggghhh

Tengah-tengah taip ni,wife menyampaikan berita gembira. Alhamdulillah. Berkat solat Jumaat tadi doa banyak2.InsyaAllah.

Tapi masih takut nak inform wife, sofa patah!

No comments: