Followers

Thursday, September 16, 2010

Setelkan apa yang patut

Hari ini aku masih bercuti raya begitu juga isteri. Aku bercuti sehingga hari Ahad ini. Kesempatan ini aku gunakan sebaiknya menyetelkan apa yang tak siap.
Nak jadi cerita, sehari sebelum raya, pemegang pintu (Door Handle) Citra aku rosak. Tak boleh dibuka dari luar. Hanya dapat dibuka daripada dalam. Pulak tu kena kat bahagian tempat pemandu (akulah tuu) dan pintu penumpang belakangnya. Kalau yang belakang takpe..tapi kena kat pintu aku tu yang lemah. Kesudahannya, semasa raya aku perlu membuka daripada dalam. Apalgi menonggeng-nonggeng la aku. Kah kah kah..Kelakar betul. Malu giler. Tapi aku buat bodoh je.,. Janji aku dapat masuk keta. Kalau tak siapa yang nak bawak??
Hari ini pagi pagi aku dah ke Brothers Taman Universiti untuk membaiki pemegang pintu Citra. Risau gak aku kalau takde stok. Memang selalunya susah nak cari door handle Naza Citra ni. Spare part lain pun payah. Jadi kepada Tokey Naza sila lah ambil perhatian dan berikan kemudahan kepada pembeli-pembeli produk mu ini..
Mula-mula tokey kedai kata kena order. Esok baru sampai..Perrgghh aku dah lemah. Memang dah tabiat aku kalau aku nak jugak..memang aku nak cepat! Aku tak suka tunggu-tunggu! Namun setelah mendengar jawapannya..aku melakah longlai. Tiba-tiba dia panggil..
"Abang, you mahu itu barang kena tunggu 15 minitla. Nanti dia hantar!"
Yeezzaaa!! Okeylah..Berapa tokey?? Satu RM78.00 Upah pasang RM15.00!
Masak gua! Kalau dua dah RM186.00.. Tapi aku tak mau terseksa lagik..
Okeylah..kasi pasang!!

Barang yang lama..Ko amiklah Tokey! Aku malas nak simpan..

Dah lopong dah..masa ni tengah menunggu barang sampai..

Barang baru tak ambil gambar lagi. Tapi okeylah. Kaler tak jauh beza. So tak nampak janggal la..Terbang duittt!!!

1 comment:

Unknown said...

Boleh tahu tak buat di kedai mana