Followers

Friday, August 27, 2010

Coretan sebelum pulang ke kampung..

Dah beberapa hari ni keluarga aku berkumpul semula di rumah kami sendiri. Selama ni Mummy dan anak-anak tinggal di rumah ibu mertuaku kerana masih di dalam jagaan selepas bersalin. Aku je yang sorang-sorang di rumah. Namun isteri dan anak-anak bukan 100% akan tidur. Macam dulu juga, bila aku ada training dan event, aku hantar pulang rumah mak. Aku tak nak kelam kabut. Time aku kadang-kadang tak menentu. Balik malam..pergi kerja awal. Kesian mereka. Aku tak sanggup nak tinggalkan mereka sendiri di rumah. Maklumlah kawasan rumah kami yang kebanyakan penduduknya warga asing (menyewa), jadi lebih baik aku hantar tidur rumah mak mertua.

Semalam Iman bermain sendiri ditemani aku kerana mummy tidurkan Afif. Bila ada anak ni aku pun kadang-kadang terpaksa menjadi kanak-kanak semula. Ini bagi membuatkan anakku tidak merasa janggal untuk bermain dan berinteraksi. Buat pertama kalinya Iman dapat completekan satu set game yang aku beli lama tu. Bila aku tunjuk warna yang tertentu, dia akan ambil dan masukkan. Final aku tepuk tangan bila dia berjaya habiskan..Seronok tengok anak makin pandai berinteraksi..

Malam ni kami sekeluarga akn pulang ke Yong Peng setelah hampir 4 bulan tidak pulang. Rindu betul. Ini juga pertama kali balik dalam bulan Ramadhan ini. Raya kali ni pun di rumah mertua. So lepaskan rindu la..Muhammad Afif pun buat pertama kalinya menjejakkan diri ke rumah Yong Peng. Apa yang merisaukan aku adalah Iman. Risau dia aktif di dalam kereta. Penat isteri nak menjaganya dan pada masa yang sama nak menjaga Afif. Nasib baik ada seat yang sesuai untuk dia. Tapi itu tak menjamin keaktifan anak aku yang sulung ni.hehhe. Mudah-mudahan selamat sampai..Amin

Iman ni agak-agakla..main sampai menjejes air liur..hahaha

Khusyuk bermain..

Pandai masukkan gelung warna tapi masih belum tahu saiz yang sesuai mengikut urutan


Gotchaaaa!!




1 comment:

Ateh Salim said...

Elakkan memberi kanak-kanak gula atau makanan yang manis secara keterlaluan, kerana itu boleh menyebabkan dia bertindak aktif (hyper).

Kita jumpa malam ni.....