Followers

Sunday, July 1, 2012

Ternampak pocong menumpang naik motor..hiiiiiiiiii

Seram tak tajuk tu?? dan lebih menyeramkan ia benar-benar berlaku di Taman Pulai Indah,Johor Bahru!! grrrrrr takutkan?? Namun cerita ni berlaku kepada adik iparku dan ibu mertuaku. Bukan aku eh.

Ceritanya begini:

Waktu tu tengah hari dalam pukul 2.00 petang.(macam pelikkan waktunya?) Cuaca agak gelap kerana mendung. Walaupun rumah ibu mertuaku berdekatan dengan guard house dan jalan besar, namun hari ini suasananya sunyi dan agak kelam. Ketika adik iparku dan anak saudaranya bermain di laman rumah. Ibu berada di dalam rumah menjalankan tugas selepas makan tengah hari.

Dalam keseronokan bermain, tiba-tiba sorotan mata adik ipar menuju ke arah sebuah motor yang melintas di hadapan rumah. Entah kenapa hatinya begitu tergerak nak melihat motor itu walaupun sebelum ini berpuluh malah mungkin beribu motor yang lalu tidak dihiraukan, tetapi kali ni dia benar-benar terpaku melihat ke arah motor itu. Bukan untuk melihat jenis motor ataupun penunggang utama yang menunggang tetapi ke arah PENUMPANG motor tersebut.

Benarkah apa yang dilihat?? Sekujur tubuh berbalut kain putih seluruh badan duduk betul-betul di belakang penunggang utama tanpa disedari sambil balutan kakiknya terjuntai ke bawah (seperti anak dara menaiki motor, hanya duduk di sebelah bahagian).POCONGGGGG!!!!

Barangkali seperti ini..hiiiiiiiiii

Dia mengesat-ngesat mata. Betul! ini bukan mimpi. Tapi takkan di tengah hari. Dengan sepantas kilat dia terus berlari ke dalam rumah dan memberitahu ibu.

"Aaaahhh...tak percaya la!", reaksi spontan walaupun dalam benak fikirannya seakan-akan percaya. Tapi, aaaahhhh mana ada hantu tengah hari!!!

Selepas itu masing-masing senyap seketika dan akhirnya cerita tu habis macam tu.

Petang itu, ibu yang  berniaga ABC di hadapan rumah seperti biasa meghantar order daripada Guard yang bertugas. Mereka order 3 bungkus ABC Special. Sedapnyeee!!!

Tengah rancak berbual sambil menunggu bayaran ABC, tiba-tiba seorang guard bertanyakan ibu sesuatu;

"Akak nak tengok pocong tak? kami dapat rakam dalam CCTV. Tadi tengah hari berlaku!"

Tersentak ibu dengan soalan tu. Terus teringat apa yang diadukan kepadanya tengah hari tadi. Benarkah???

Tanpa disuruh Guard tersebut terus membuka rakaman CCTV dan naaaahhhh itu dia, pocong menaiki motor! Alamak...takutnyaaaa.

Tapi sesuatu berlaku bila guard tersebut hanya ketawa. Eh dia ketawakan aku ke? Kenapa ni???

"Kak, jangan takut. Itu tipu punya. Hari minggu ni sekolah depan tu ada buat majlis. Ada rumah hantu. Jadi itu budak bawa itu pocong tipu naik motor mau hantar itu rumah hantu laa.."

Bodoh betul laa!! apsal kau tak bawak naik kereta !!!!

Agaknya kalau datang sekolah hari Ahad ni waktu tengah hari, kita akan jumpa pocong ni tengah rehat sambil makan..hehehehe.

MACAM-MACAM!!!!!

2 comments:

Ateh Salim said...

Bila baca tajuk je, ayah dah agak dah... Tak boleh tipu punya!!

Mohd.Noor Azam bin Ateh. said...

tak surprise eh? hehehehe