Followers

Monday, May 17, 2010

Menjerit tengah malam....

Cerita ni berlaku pada dua malam lepas. Seingat aku waktu itu dalam pukul 3.00 pagi. Suasana sunyi sepi cuma kadangkala terdengar dengusan anjing liar di luar rumah. Malam yang dingin disejukkan lagi dengan kayuhan kipas meja yang ada ketikanya menciut kerana sudah lama tidak dibersihkan..

Kelihatan tiga orang manusia yang nyenyak terbaring di dalam bilik di sebuah rumah.Namun hanya seorang yang kelihatan berkerut-kerut dahinya menahan sesuatu..Di dalam sedar atau tidak saluran darahnya tersangkut-sangkut. Kakinya kebas dan secara tiba-tiba....

Dia terbangun mengejut dan terus menjerit...AAARRRGGGGHHHHHH!!! Panjang sekali jeritannya memecah kesunyian malam. Isterinya terbangun terkejut. Nasib baik anaknya yang sulung masih memejamkan mata..Barangkali kepenatan.

Rupa-rupanya kakinya kejang!!! SIMPUL BIAWAK....sapu minyak.tido...

HAHAHAHHAHAHAHA

2 comments:

Ateh Salim said...

Antara tanda-tanda akan diserang kencing manis ialah kekejang waktu tengah malam (sedang tidur). Oleh itu MULAI SEKARANG. SEKARANG INI. Kurangkan pengambilan gula yang berlebihan. Jaga pemakanan. Kurangkan memakan makanan segera. Seafood. Berlemak. Kalau dah kena......tiada ubat boleh menyembuhkannya!

HudaAteh said...

yeah!!!!